torsdag 16 september 2010

Födelsedag.

34 år idag. Känns bra. Jag tycker om att bli äldre och visare. För så är det faktiskt. Med åren samlar man på sig erfarenheter, både helt underbara erfarenheter men även de värsta. Jag känner ingen som helst stress över att bli ett år klokare trots att jag inte hunnit med allt man kanske "borde" ha gjort vid min ålder. Jag har ju;
  • Läst massor av år på universitetet och högskolan (och samlat på mig skyhöga studieskulder).
  • Bott i en annan stad och längtat hem (så jag packade väskorna och flyttade hem igen).
  • Pussat grodor och funnit prinsar (ja, jag har träffat flera prinsar i mitt liv).
  • Pussat prinsar och funnit grodor (ack, denna smärtsamma insikt).
  • Bedragit, blivit bedragen och varit kvinnan som någon annan bedragit sin kvinna med (vilket jag ångrar djupt).
  • Krälat runt i lera på festival (och haft kul!).
  • Shoppat alldeles för mycket på kredit (och fått betala tillbaka skulden).
  • Rökt och slutat röka (tobakens lömska lögn).
  • Varit gravid tre gånger och fått tre barn varav två är tvillingar (och insett att man inte kan kontrollera allt).
  • Gått upp alldeles för mycket i vikt (och rasat i vikt).
  • Träffat de finaste vänner man kan tänka sig (så värdefullt!).
  • Varit sambo X 3 (man "ska inte köpa grisen i säcken" som min mamma sa till mig när jag var 14 år).
  • Bott i kollektiv (med tre killar jag inte kände, sura grannar och en flygel i vardagsrummet).
  • Lämnat och blivit lämnad (smärtsamt).
  • Blivit moster X 2 (kärlek på en annan nivå)
  • Köpt hus (och lever drömmen om "Svensson" vägg i vägg med andra "Svenssons").
  • Gift mig med mannen i mitt liv (och behållit mitt flicknamn).
  • Förlorat min pappa (och sagt farväl).
  • Skrattat så jag kissat på mig (jag har faktiskt fött tre barn!)
  • Färgat håret rött, svart, brunt, blont, tomterött, lila...(för att förändra mig).
  • Liftat på landet (tillsammans med en vän).
Hade någon berättat för mig för tio år sedan om hur mitt liv ser ut idag hade jag blivit livrädd...men jag älskar mitt liv och de erfarenheter som jag bär med mig.

Jag som bebis 1976

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar