torsdag 19 augusti 2010

Kreativ.

Jag önskar att jag vore sådär kreativ. Jag vill sy egna kläder, måla om möbler, pyssla, baka vackra bakverk...ja, få utlopp för min inre kreativitet. Jag har en massa idéer och projekt i huvudet. Det stora skåpet i vardagsrummet ska målas rött och tapetseras med färgglad tapet, lilla pallen ska målas rosa och kläs med vaxduk från Rice...sen skulle jag ju vilja lära mig sticka...o sy. Men alla idéer liksom fastnar i huvudet. Idag kom Stoff och Stils katalog i min brevlåda. Jag vill ha allt i den katalogen. Tyger med elefanter, blommor, flugsvampar, knappar (ja, till och med knappar), retromönster... Men jag kan ju inte sy. Jag kan inte ens trä en symaskin. Jag dreglar över bilderna i den blanka katalogen och för en kort stund får jag för mig att jag faktiskt kan sy. Jag ska nog beställa massor. Så som jag gjorde när jag fick för mig att jag skulle börja med scrapbooking. Nu ligger alla fina papper, tygband, pappersblommor, pennor och stämplar längst in i förrådet. De ligger där och väntar och hoppas på att jag kanske ska få ett nytt infall och mot all förmodan börja med scrapbooking. Men någonstans långt där inne, inte i förrådet då utan i mig, inser jag nog att jag scrapbooking inte är min grej. Nej. Kanske jag ska gå förbi färgbutiken imorgon och köpa en burk mörkrosa målarfärg till pallen...
...eller ska jag beställa det svarta tyget med de vita elefanterna på och sy nya kuddar...


Nu ska jag njuta av lite musik.
http://www.youtube.com/watch?v=MWY4_GyLufI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar